El veïnat podrà sol·licitar anticipadament les parades a demanda del Santvibus el mateix dia d’ús

  • Es pot trucar al 93 632 51 33 fins a deu minuts abans de la sortida de l’expedició des de l’estació d’origen (FGC Sant Vicenç)

A partir d’aquest mes es modifiquen les condicions d’utilització de les parades a demanda del servei de transport urbà Santvibus. Concretament, per a les parades de Camí de les Canetes/Turó i Font del Llargarut de la línia SV2; i Jaume I de la línia SV4. L’ús d’aquestes parades es podrà sol·licitar fins a 10 minuts abans de l’inici de l’expedició en la parada d’origen (Estació FGC Sant Vicenç) trucant al 93 632 51 33.

El regidor de Mobilitat i Transport Públic, Isidre Bautista, ha explicat: “Amb aquesta millora facilitem l’accés a tots els barris, era una demanda ciutadana que calia acomplir. D’aquesta manera, promovem l’ús del transport públic i, en concret, del nostre bus urbà”.

A més de demanar anticipadament les parades a demanda, també es pot sol·licitar a bord de l’autobús. Només cal comunicar a la persona conductora que es vol anar a un d’aquests indrets, perquè el bus s’hi aturi. En el mateix dia també es pot sol·licitar un servei de recollida, indicant l’hora.

El consistori informarà del canvi del servei en les tires horàries i en vinils específics en els pals de les parades a demanda. Podeu consultar els horaris a l’apartat de Transport públic del web municipal: https://svh.cat/municipi/transport-public/

Els patinets elèctrics al transport públic, prohibit temporalment

Per altra banda, el Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha impulsat una modificació de la normativa reguladora que prohibeix l’accés dels patinets elèctrics i altres vehicles elèctrics de mobilitat personal (monocicles) al transport públic durant sis mesos, a partir de l’1 de febrer. Aquesta prohibició inclou el servei de Santvibus.

El motiu és l’explosió d’un patinet elèctric en un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya el passat 17 de novembre, fet que va generar ferits, danys materials, evacuació del tren i una gran alarma.

Amb aquesta decisió es vol garantir la seguretat de les persones usuàries, del personal que treballa al servei de transport públic i les seves instal·lacions. Fins que no es conclogui en quines condicions es garanteix que el risc d’explosió de les bateries defectuoses d’ió de liti dels patinets elèctrics sigui mínim, s’opta per no permetre’n el seu accés.

Fi de la mascareta obligatòria al transport públic

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, va anunciar que el Consell de Ministres del pròxim 7 de febrer aprovarà l’eliminació de l’obligatorietat de l’ús de la mascareta al metro, als autobusos, als taxis i als trens. Si és així, entrarà en vigor a partir del moment en què es publiqui al BOE, previsiblement l’endemà, dimecres 8 de febrer.

Posted in Territori i mobilitat