escales mecàniques carrer de Benicarló

Les escales mecàniques del carrer de Benicarló arriben a la ciutat el 21 de març

  • Diverses grues instal·laran a la zona tres trams d’esglaons mecanitzats, una actuació que servirà per millorar la mobilitat al barri de Sant Josep
  • Al matí i a la tarda, hi haurà afectacions al trànsit i tampoc no es podrà aparcar a l’àmbit d’actuació; el busos SV1 i SV2 circularan per una ruta alternativa

El dimarts 21 de març començaran els treballs d’instal·lació de les escales mecàniques al carrer de Benicarló. Es començarà amb el tram d’esglaons de la zona més alta, a la cantonada amb el carrer de Burgos. S’hi instal·larà una grua que col·locarà el tram superior d’escales, una maniobra que es farà entre les 7.30 i les 12 h. Durant aquest temps, el carrer quedarà tallat al trànsit i tampoc es podrà aparcar en tot l’àmbit de l’actuació. L’autobús SV1 circularà per una ruta alternativa.

En paral·lel, es prosseguirà amb les escales mecàniques central i inferior, i s’instal·larà una altra grua a la cantonada de la travessera de Barcelona. Els treballs en aquest cas s’iniciaran a les deu del matí i s’allargaran fins a les 18 h, i durant aquest temps el tram de la travessera de Barcelona entre el carrer d’Albacete i el carrer Benicarló quedarà tallat al trànsit. No es podrà aparcar i el bus SV2 circularà per una ruta alternativa.

El regidor d’Urbanisme, Isidre Bautista, ha celebrat les que seran les darreres maniobres per enllestir l’obra. “El carrer de Benicarló serà aviat un eix clau pel barri. A través d’ell connectarem, de manera ràpida i accessible, la part baixa amb la part alta de Sant Josep. L’actuació es completarà amb espais verds i amb mobiliari urbà a la zona”.

A més de la instal·lació de les escales mecàniques, el projecte té una segona fase, en què es reformarà el tram entre el carrer de Burgos fins al carrer de Balaguer. En aquest àmbit d’actuació hi ha pendents del 18 fins al 24%, fet que dificulta la mobilitat dels vianants que hi transiten per accedir als habitatges i als equipaments.

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) es fa càrrec d’un import de 561.662,46 euros, mentre que la Diputació de Barcelona (DIBA) aporta 243.692,00 euros. Les actuacions previstes configuraran aquest carrer com un eix de mobilitat preferencial, que millorarà la qualitat de vida dels vianants i dels residents, renovant la imatge de l’espai públic al barri. Podeu trobar més informació aquí

Posted in Territori i mobilitat