L’Ajuntament presenta la campanya ‘Fes Vila. Fes Vida’, de dinamització comercial al barri de Vila Vella

  •    Es millorarà l’entorn urbanístic amb la instal·lació de mobiliari urbà, banderoles, jardineres i pintura viària de colors
  • L’objectiu principal és revitalitzar el teixit comercial i augmentar el flux de vianants en una zona que convidi a passejar, comprar i gaudir d’activitats lúdiques
  • L’actuació s’engloba dins la marca genèrica ‘Sant Vicenç dels Horts, Ciutat del Comerç’, que s’estendrà a més barris del municipi

L’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts ha presentat aquesta tarda la campanya ‘Fes Vida. Fes Vila’, en un acte que ha tingut lloc a la Sala de Plens del Consistori i que ha reunit a comerciants de Vila Vella i a l’Associació Veïnal del barri. Aquesta campanya de dinamització vol revitalitzar el teixit comercial amb diversos elements, com ara mobiliari urbà, banderoles, jardineres i pintura viària de colors.

Al bell mig del centre del municipi, Vila Vella és la zona de Sant Vicenç dels Horts amb un major potencial per relacionar-se, comprar, menjar i fer altres activitats. Amb tot, per aconseguir aquest objectiu és necessari fer més amable l’entorn urbà, revitalitzar el teixit comercial i augmentar el flux de vianants/consumidors, creant un pol d’atracció relacional que convidi a la ciutadania a passejar, comprar i gaudir d’activitats lúdiques de manera tranquil·la i agradable.

Aquestes propostes de millora es fan arran de dos estudis realitzats per la Diputació de Barcelona els anys 2016 i 2017, sobre les possibilitats de disminució del flux de vehicles a motor i les possibilitats de dinamització comercial de Vila Vella. Sobre aquesta base, en els propers mesos, des del departament de Promoció Econòmica, i en coordinació amb els departaments de Mobilitat, Serveis Municipals i Medi Ambient, s’impulsarà l’execució d’un conjunt d’accions que contribuiran a la revitalització del teixit comercial i de serveis d’aquest àmbit.

Aquest projecte s’estructura en tres eixos:

  • Millora de l’entorn urbanístic , amb la instal·lació de mobiliari urbà modern, jardineres i pintura viària de colors.
  • Difusió d’una imatge moderna per promocionar el comerç local: nou logotip i banderins indicadors de l’àmbit comercial de Vila Vella, tant als suports verticals instal·lats a tal efecte com als fanals dels carrers més comercials.
  • Instal·lació de vinils amb il·lustracions als locals buits en lloguer o venda per tal d’estimular l’obertura de nous negocis.

L’àmbit d’actuació de les accions més immediates seran el carrer Mossèn Josep Duran i el carrer Nou, per bé que la senyalització comercial amb banderins i la instal·lació de banderins a locals comercials buits abastarà tot el perímetre de la Vila Vella.

Sant Vicenç dels Horts, Ciutat del Comerç

Aquesta campanya del barri de Vila Vella s’engloba dins la marca genèrica “Sant Vicenç dels Horts, Ciutat del Comerç”, que es projectarà als diferents elements comunicatius i, més endavant, a d’altres barris, com per exemple Can Ros i La Vinyala. Igualment, els vinils per promoure l’obertura de locals buits s’instal·laran a diferents espais d’altres punts del poble, amb l’objectiu de reactivar-los i continuar treballant en la dinamització del teixit comercial de tot el municipi.

 

 

 

Posted in Consum, Economia