ampliació i millora rotonda Ovelletes

Les obres d’ampliació i millora de la rotonda de les Ovelletes està previst que s’iniciïn a principi de juny

  • L’actuació, a càrrec de la Diputació, té un pressupost de 2,7 milions i servirà per esponjar el trànsit en un dels accessos principals a Sant Vicenç dels Horts
  • El Ministeri també ampliarà, de dos a quatre carrils, el vial que connecta la glorieta amb l’accés a l’autovia A2

Veïnat i entitats de Sant Vicenç dels Horts han conegut avui els detalls d’una de les obres més reivindicades al municipi: l’ampliació i millora de la rotonda de les Ovelletes i del vial que la connecta amb l’A2. Representants de l’Ajuntament i de la Diputació han explicat els punts més destacats d’una intervenció que servirà per millorar un dels principals accessos a Sant Vicenç dels Horts. En aquest punt conflueixen tres vies principals amb molt de trànsit: la carretera de Sant Boi (BV-2002), la carretera de Torrelles (BV-2005) i el vial que connecta amb l’autovia.

L’obra forma part d’una gran actuació coordinada entre l’Ajuntament, la Diputació i el Ministeri per millorar la mobilitat la zona. A principis de juny de 2023, és previst que s’iniciïn  les obres de la rotonda, que depenen de la Diputació i que tenen un pressupost de 2.743.801,36 euros, IVA inclòs. L’Ajuntament aportarà una part del cost de l’obra, 365.323,69 euros. Ja iniciada la reformada la rotonda, es preveu que el ministeri comenci l’ampliació, de dos a quatre carrils, del vial que connecta la glorieta amb l’autovia A2.

Les principals característiques de la reforma de la rotonda són:

  • La glorieta ocuparà més espai, es desplaçarà uns metres cap al nord i s’eliminaran els semàfors gràcies a la construcció d’un pont i de dos passos soterranis.
  • El pont, amb passos separats per a vianants i ciclistes, travessarà la riera de Torrelles i connectarà amb la vorera en sentit a Santa Coloma de Cervelló, que tindrà una amplada superior a la de l’actual.
  • A més, els dos passos soterranis connectaran Can Sàbat amb el camí de la riera de Torrelles. S’eliminarà l’actual semàfor i, per tant, el trànsit de vehicles que ve de Torrelles serà més fluid.
  • L’obra té en compte criteris d’accessibilitat amb rampes adaptades i perspectiva de gènere, intentant garantir al màxim la seguretat, sobretot als passos soterrats.

L’alcalde de Sant Vicenç dels Horts, Miguel Comino, ha valorat la “gran tasca de coordinació entre administracions” per dur a terme aquesta millora de mobilitat: “Per a la ciutat és una intervenció clau, que ens ajudarà a esponjar el trànsit i, per tant, a facilitar la mobilitat de milers de vicentins i vicentines que diàriament circulen per aquesta zona. A més, farem conviure el pas de vehicles motoritzats amb el pas de vianants i ciclistes, per fomentar una mobilitat sostenible i més ecològica”. I ha recordat: “El Govern Municipal es va comprometre des d’un primer moment a millorar les entrades i sortides del municipi a les hores punta. Després d’anys de reivindicació, per fi s’han aconseguit els impulsos necessaris per activar una solució definitiva”.

De la seva banda, president delegat de l’Àrea d’Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Pere Pons, ha destacat que es tracta “d’una obra transformadora, de les més importants de la demarcació i que posa les persones al centre”. A més, també ha insistit que l’obra respectarà el patrimoni vicentí, “ja que es conservarà el vestigi de l’antiga passera i la imatge de les ovelletes”.

Mentre durin les obres, la rotonda continuarà funcionant

La previsió és iniciar les obres de millora de la rotonda a principis de juny; mentre duri l’actuació, la infraestructura es mantindrà en funcionament. Un cop iniciada la remodelació de la rotonda de les Ovelletes, també s’iniciaran les obres del ministeri per doblar, de dos a quatre, els carrils del vial que connecta la rotonda amb l’A2 per anar cap a Barcelona i altres poblacions. Això permetrà esponjar el trànsit ja que, a més, molts cotxes no hauran de passar per la rotonda de Sant Vicenç perquè, venint des de Sant Boi, hi haurà accés directe a l’A2; i igualment, els vehicles que vinguin de l’autovia podran girar directament a la dreta, cap a Sant Vicenç dels Horts en direcció als barris de Vila Vella i Can Ros – El Serral.

D’altra banda, el projecte del ministeri preveu prolongar l’autovia del Baix Llobregat. Es farà a través d’un nou vial, conegut com a B-25, i servirà per desviar, directament cap a Sant Boi, part del trànsit que ara entra a Sant Vicenç dels Horts.

 

 

 

 

 

 

Posted in Territori i mobilitat