Sant Vicenç dels Horts, un municipi en millora contínua

  • L’enquesta del DIBAròmetre 2.0, impulsada per la Diputació, evidencia una percepció de la ciutadania cada vegada més positiva de la localitat i dels serveis que ofereix l’Ajuntament
  • Prop del 80% dels vicentins i les vicentines aprova la gestió del Consistori i es mostra satisfeta de viure a la ciutat

L’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts ha aconseguit una valoració global positiva en la segona edició del DIBAròmetre, l’enquesta impulsada per la Diputació de Barcelona que estudia l’estat d’opinió dels veïns i les veïnes i copsa els punts forts i els aspectes a millorar del municipi. Els resultats mostren que prop del 80% de la població aprova la gestió de l’Ajuntament i en els mateixos percentatges es mou la satisfacció de la ciutadania a l’hora de viure a Sant Vicenç dels Horts.

Aquestes xifres representen una millora respecte de les dades recollides l’any 2022. L’alcalde de Sant Vicenç dels Horts, Miguel Comino, declara que “el resultat de les enquestes reflecteix el treball constant i dedicat de l’equip municipal per millorar la qualitat de vida del conjunt de la població; ens motiva a continuar amb la nostra tasca i abordar els aspectes que encara necessiten millora.”

La ciutadania vicentina mostra en l’enquesta la seva satisfacció amb la recollida d’escombraries i el reciclatge, el transport públic i els serveis d’enllumenat públic. Per contra, considera que necessiten millorar les oportunitats laborals, l’aparcament i l’accés a l’habitatge. Tot i això, un 52% de les persones enquestades considera que el municipi millorarà els pròxims anys i valora positivament la implantació d’escales mecàniques i la reurbanització del carrer de Benicarló i la transformació del carrer de Comerç, que va esdevenir un vial pacificat que connecta els barris de Vila Vella i Can Ros.

A més, també hi ha un gran gruix de la població que valora positivament el compromís del govern municipal per revertir el canvi climàtic (56%). Una altra àrea de millora ha estat la mobilitat dins del municipi, atès que s’ha observat una disminució de l’ús del cotxe en favor del transport públic i les motocicletes. De totes maneres, el trànsit i la circulació de vehicles és un dels temes que més preocupa a la ciutadania, que l’assenyala com un eix prioritari d’actuació.

Pel que fa a altres aspectes a millorar, la població voldria més transparència en la gestió (59%) i considera que s’hauria de fer encara més feina en l’àmbit de la seguretat ciutadana i reforçar el manteniment dels carrers. En aquest sentit, Comino subratlla que “des de l’Ajuntament es treballa intensament per millorar aquests àmbits que més amoïnen a la ciutadania; som conscients de la importància d’aquestes enquestes per copsar l’estat d’ànim de la població i saber quins aspectes preocupen més”. Per conèixer detalladament totes les dades de l’estudi, podeu visitar aquest espai web.

Un valuós instrument per analitzar la feina desplegada al municipi

El DIBAròmetre se centra en la recollida d’informació sobre la visió que la ciutadania té del municipi, dels serveis que ofereix i de la seva administració, així com en les opinions sobre l’impuls del bon govern, la participació ciutadana, la transparència o la tramitació electrònica, entre d’altres. Amb aquest conjunt d’evidències es pretén contribuir a millorar la presa de decisions tant de la Diputació de Barcelona com dels mateixos ens locals. Per a més informació d’aquesta iniciativa, podeu consultar aquesta presentació.

Posted in Comunicació, Serveis municipals