S’inicien les obres de millora dels accessos, les andanes i el pas inferior de l’estació de Ferrocarrils de Sant Vicenç dels Horts

  • Els treballs, que tenen una durada prevista de 6 mesos, consistiran en l’ampliació del número de màquines validadores, la renovació del paviment i la instal·lació d’enllumenat LED

Aquesta setmana han començat les obres per a l’arranjament i millora dels accessos de l’estació de Ferrocarrils de Sant Vicenç dels Horts, així com per a la renovació del paviment de les andanes. Els treballs, finançats per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) amb un pressupost de 778.000 euros (abans d’IVA), tenen una durada prevista de 6 mesos.

L’alcalde de Sant Vicenç dels Horts, Miguel Comino, ha indicat que les obres en aquesta infraestructura “representen un pas significatiu per millorar la circulació de persones i garantir una estada més còmoda”. Tanmateix, l’alcalde ha assenyalat: “La promoció de la mobilitat sostenible és un pilar fonamental en la nostra Agenda Urbana. El transport ferroviari contribueix a la reducció de l’emissió de gasos contaminants i fomenta un mode de desplaçament més respectuós amb el medi ambient”.

Més màquines validadores a la via 2 (direcció Barcelona)

Les obres consistiran, d’una banda, en l’ampliació del número de màquines validadores per facilitar l’accés a l’andana de via 2, direcció Barcelona. Així, l’estació comptarà amb un total de sis màquines, una de les quals adaptada a persones amb mobilitat reduïda i cotxets. D’aquesta manera, s’agilitzarà al màxim el moviment de viatgers a l’estació i es guanyarà fluïdesa en les entrades i sortides. 

Els treballs inclouran també l’ampliació i adequació de la marquesina d’accés a la via 2 i l’ampliació del forjat de formigó armat. També està prevista la reubicació de diversos elements com són màquines dispensadores de bitllets, baranes, bancs o cartells d’informació.

Renovació de paviments i millora dels accessos

D’altra banda, es renovaran els paviments i es milloraran els accessos existents tant a la via 1 com a la via 2. La renovació del paviment es durà a terme a les andanes, al pas inferior i a rampes i escales. Al pas inferior de l’estació, també es canviarà l’enrajolat de les parets per un arrebossat i pintat que facilitarà el seu manteniment. La renovació dels paviments i la millora dels accessos existents suposarà actuar sobre una superfície de 2.000 metres quadrats.

Més estalvi energètic 

Per últim, les millores a l’estació de Ferrocarrils de Sant Vicenç dels Horts també inclouran la substitució de l’enllumenat actual d’ambdues andanes per nous fanals de tipus LED que incrementaran l’estalvi energètic i en facilitaran el manteniment. En aquesta mateixa línia, les línies d’autobus L71 i L72 de Soler i Sauret que connecten l’estació de FGC de Sant Vicenç dels Horts amb Torrelles de Llobregat van estrenar al febrer un nou vehicle elèctric, que compta, anualment, amb prop de 16.000 persones usuàries.
 

Afectacions al servei

Les obres es desenvoluparan en diferents fases: primer es treballarà per deixar enllestida tota l’andana de la via 1 i, posteriorment i en paral·lel, tota l’andana de la via 2 i el pas sota via, les rampes i les escales. Els treballs s’han programat de manera que no tindran afectació en els horaris habituals de circulació dels trens. 

Per a la realització dels treballs, durant alguns caps de setmana els trens circularan per una única via al seu pas per Sant Vicenç dels Horts. De la mateixa manera, el pas sota via estarà tancat un cap de setmana. Ferrocarrils informarà amb antelació d’aquestes afectacions a les persones usuàries. 

El regidor de Mobilitat i Urbanisme, Isidre Bautista, ha assenyalat que l’estació d’FGC “és un punt nodal per a la ciutat, amb una demanda anual de 836.000 viatges”. Sobre les afectacions de les obres, el regidor de Mobilitat i Urbanisme ha afirmat: “Confiem que els beneficis resultants superaran àmpliament les molèsties temporals. A més, cal destacar que bona part d’aquestes intervencions es duran a terme durant el període estival, quan la demanda de desplaçaments sol ser menor, reduint així l’impacte en la ciutadania”.

Posted in Territori i mobilitat