Aigua per a tot i per a tothom

Descripció

L’activitat telemàtica “Aigua per a tot i per a tothom” vol donar a conèixer el cicle de l’aigua tot vinculant-ne el cicle natural i el cicle urbà, així com la relació d’aquest procés amb la gestió que en fa l’Àrea Metropolitana de Barcelona. L’activitat consta de quatre mòduls independents entre ells i una introducció on s’explica quina és la situació actual pel que fa a l’ús de l’aigua en situació de confinament.

El primer mòdul presenta el cicle natural de l’aigua i fa un repàs dels diversos indrets on hi ha aigua al planeta i de l’abundància de l’aigua en les seves diferents formes, mitjançant l’aplicació del Google Maps que permet viatjar de manera virtual per llocs com les cascades Victòria, els llacs tibetans o l’Antàrtida.

El segon mòdul se centra en el cicle urbà de l’aigua, en com fer-ne un ús sostenible i com calcular-ne el consum de cada participant mitjançant una calculadora virtual. També reforça els hàbits sostenibles i les bones pràctiques en relació amb l’ús de l’aigua.

El tercer mòdul presenta el valor ecològic intrínsec de l’aigua, el valor per als ecosistemes i com a regulador de la biosfera, i el concepte d’aigua virtual. Amb una altra calculadora es farà el càlcul de la petjada hídrica de cada participant.

Finalment, el quart mòdul serveix de conclusió i consisteix en fer un concurs en línia (tipus Kahoot!) amb preguntes dels temes que s’han tractat durant l’activitat.

Atès que és una activitat telemàtica es recomana que tothom que hi participi disposi d’un mòbil amb lector de codis QR (es pot descarregar una aplicació); d’aquesta manera podran anar entrant en els vincles que proposen les diferents dinàmiques. Les explicacions, dinamització i recursos de l’activitat són en català; també es pot fer l’activitat en castellà, en anglès i en francès.

Aquesta activitat en línia del programa Compartim un Futur neix durant la situació extraordinària de la COVID-19

Objectius

  1. Conèixer el cicle natural de l’aigua i els diversos indrets on hi ha aigua al planeta.
  2. Conèixer el cicle urbà de l’aigua i com fer-ne un ús sostenible.
  3. Conèixer el valor ecològic de l’aigua com a regulador de la biosfera

Calendari i Horari

Matí o tarda, a concertar, de dilluns a divendres, al llarg de tot el curs escolar.

Lloc

Activitat per fer a l’escola. Cal ordinador i connexió a internet.