Stop malbaratament

Descripció

El malbaratament alimentari és un problema que ha anat acompanyant a les societats desenvolupades en les últimes dècades. Llençar aliments en bon estat o aprofitables és un problema de doble vessant: l’ecològica i la social. En el primer dels casos, la producció i posterior gestió de tots aquells aliments que no han estat consumits representa una despesa de recursos naturals que el planeta no es pot permetre. D’altra banda, mentre en alguns països es llencen aliments en bon estat, en d’altres hi ha persones que es moren de fam, posant de manifest les diferències i incrementant-les de forma acusada. L’activitat de malbaratament alimentari pretén posar de manifest la curta vida dels aliments i la necessitat de fer-ne una compra responsable i així evitar-ne el malbaratament. En aquesta activitat es comença parlant de la problemàtica que tenim en l’alimentació actual: el consum de productes ultraprocessats i l’addició de additius i conservants. Intentant explicar de forma senzilla aquesta problemàtica, es passa a parlar de que tots aquests additius el que permeten, entre altres coses, és la millor conservació dels aliments. A partir d’aquí s’enllaça amb la problemàtica del malbaratament alimentari dels productes frescos. Així doncs s’explica quin es el procés de producció d’aquests i es demana a l’alumnat que pensi maneres d’evitar perdre aliments al llarg de tot el procés.

Objectius

  1. Conèixer què és el malbaratament alimentari. Aprendre perquè es produeix, l’impacte ambiental que representa.
  2. Comprendre el model de consum actual. Reflexionar sobre l’impacte de les nostres accions relacionades amb el consum i en la salut i adquirir els coneixements necessaris per evitar llençar menjar.
  3. Ser proactius i proactives en les problemàtiques ambientals. Crear propostes per la difusió dels coneixements obtinguts.
  4. Aprendre les diferències entre els aliments naturals, processats i ultraprocessats i com repercuteixen en la nostra salut.

Calendari i Horari

De dilluns a divendres, en horari de matí o tarda, segons la petició efectuada.

Lloc

La xerrada es farà en qualsevol aula del centre educatiu que disposi d’un canó projector de PowerPoint, amb ordinador connectat, projector i pantalla