Descripció
Es treballa per identificar al grup classe quins són els elements que afecten la convivència quan hi ha un conflicte, analitzar els sentiments i necessitats que s’hi generen i oferir unes eines per cohesionar el grup a partir del treball en cercles i dinàmiques grupals per crear comunitat:
Comunitat entesa per :
- Crear relacions /vincles
- Mantenir els vincles
- Fomentar una participació responsable
- Reparar les relacions quan no van bé
L’activitat està enfocada per fer dues sessions durant el curs de 1,5 hores cadascuna amb el mateix grup classe. Una a principis i una altra a mitjans de curs. S’enfoca en dues sessions per fer un breu seguiment a l’aprenentatge
Objectius
- Oferir les eines a l’alumnat per identificar les causes que provoquen els conflictes i com afecten la convivència a l’aula.
- Aprendre a identificar i expressar com ens sentim quan vivim un conflicte a l’aula i què podem fer per canviar aquesta situació a través de les pràctiques restauratives, estratègia que permet: Crear sentiment de pertinença al grup gràcies a la relació amb els altres, enfortir els vincles, promoure la responsabilitat, evitar l’aparició de conflictes innecessaris.
Calendari i Horari
1,5 hores per sessió en horari de matí o tarda (dilluns o dimecres).
Primera sessió: d’octubre a desembre
Segona sessió: de març a maig.
Lloc
A l’aula del grup classe.