L’Ajuntament aconsegueix el Segell Infoparticipa amb un 98%

  • La Universitat Autònoma de Barcelona atorga aquestes distincions per reconèixer la tasca de transparència que fan els ajuntaments a través dels webs municipals
  • Podeu consultar l’avaluació de Sant Vicenç dels Horts en aquest enllaç

L’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts ha obtingut el Segell Infoparticipa, de Qualitat i Transparència de la Comunicació Pública, amb una puntuació del 98%. El grup de recerca del Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) avalua els webs dels ajuntaments i altres administracions públiques per determinar si la ciutadania té accés a diferents tipus d’informacions, així com si s’ofereixen de manera accessible i entenedora. Podeu consultar l’avaluació de Sant Vicenç dels Horts al web del Segell Infoparticipa.

En la 12a edició, 202 institucions catalanes han aprovat, i 149 han aconseguit el Segell Infoparticipa. Enguany, la UAB ha augmentat el nivell d’exigència per obtenir el 100% de la puntuació, i ha demanat publicar i anonimitzar tots els acords de la Junta de Govern Local, però l’Ajuntament publica i anonimitza els documents de la Junta de Govern Local que considera rellevants, complint amb la Llei de Transparència. El consistori ha descartat publicar tots els documents de la JGL per la gran quantitat d’aquests i pel cost econòmic que suposaria. Per aquest motiu, la pàgina web www.svh.cat no ha estat reconeguda novament amb la màxima nota, com ho va fer en les anteriors quatre ocasions.

Premi a la transparència

El web de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts està concebut per oferir a la ciutadania tota la informació relativa al funcionament del consistori, l’estat pressupostari, l’acció de govern i oposició i el retiment de comptes. Amb aquesta iniciativa de la UAB es busca reconèixer aquesta tasca i premiar les millors praxis. 

Els indicadors del segell revisen que s’ofereixi informació sobre diversos aspectes, com per exemple tota la relativa als regidors i regidores del consistori (currículum, declaració de béns, dades de contacte), l’estat dels comptes municipals, la contractació pública i l’atorgament de subvencions, els mecanismes de participació ciutadana existents o les vies per fer tràmits.

 

Posted in Comunicació, Tràmits