El Servei Públic de Consum recupera 40.000 euros de la ciutadania vicentina

  • L’oficina, situada a Can Comamala, dona suport en les reclamacions del veïnat de productes comprats i serveis contractats que no s’ajusten a les condicions

El Servei Públic de Consum de Sant Vicenç dels Horts ha recuperat en el que portem d’any més de 40.000 euros de la ciutadania vicentina gràcies a la seva tasca d’assessorament, mediació, reclamacions, queixes i denúncies. Consum té competències per actuar sempre que la ciutadania contracti o compri un producte o servei. Les seves intervencions d’enguany tenen a veure, majorment, amb empreses de telefonia, subministrament energètic, serveis bancaris o compres per telèfon o en línia.

Aquest servei municipal es troba a Can Comamala (carrer de Mossèn Jacint Verdaguer, 105-113) i el seu principal objectiu és l’assessorament a la ciutadania en el seus drets com a persones consumidores. També ofereix mediació entre particulars i empreses per a qualsevol conflicte relacionat amb un servei o producte contractat. A més, presta assessorament al comerç local sobre quina és la informació i els recursos que han de facilitar a la clientela; i realitza campanyes de formació a centres educatius i a diferents col·lectius de Sant Vicenç dels Horts.

La regidora de Consum, Lydia Vargas, ha animat la ciutadania a fer ús “d’un servei molt útil, amb atenció personalitzada”. I ha afegit: “Disposem d’un servei gratuït i de qualitat, i seguirem apostant fermament en aquest suport i assessorament per fer valer els drets de les persones consumidores”.

Per requerir l’assessorament del Servei Públic de Consum és convenient presentar una instància a la seu electrònica de l’Ajuntament (instància de Consum) , o bé cal concertar cita prèvia. Per a qualsevol dubte o consulta, podeu contactar-hi demanant cita prèvia al correu omic@svh.cat o trucant al 900 111 656.

Ajuda a un jove vicentí a recuperar 7.000 euros

Un dels darrers casos que ha gestionat el Servei Públic de Consum ha estat el suport a un veïna molt jove que havia contractat una formació a un centre privat de Barcelona. Havia pagat aquesta quantitat de matrícula i quan va començar el curs es va trobar que no hi havia personal docent, material disponible i no tenia a qui poder fer consultes. El centre volia que continués amb la formació en aquestes condicions. La jove no aconseguia que l’atenguessin i gràcies a l’assessorament sobre com fer un desistiment del contracte es va aconseguir recuperar els diners, un total de 7.000 euros.

El Servei Públic de Consum recorda la importància d’informar-se sobre els drets que tenim com a persones consumidores i, en cas de dubte, adreçar-se a l’oficina de Can Comamala pels canals habilitats.

Posted in Consum